Aflæsning vandmålere
- Den: januar 02, 2019
- Af: Hanne_nr120
- Kategori: Vores Birkevang
0
Så er det tid til den årlige aflæsning af de individuelle vandmålere.
Når alle har meldt tilbage vil du/I få en opgørelse over forbruget og besked om hvad der enten skal betales ekstra eller hvad du/I får tilbage.
I skal altså aflæse jeres vandmåler og levere tallet til os. Det kan ske på én af flere måder.
* tag et foto af vandmåleren og send det til tlf. 20 83 38 61
* send tallet som sms til ovenstående telefonnummer eller som mail til hanne.rosenvold@birkevang.dk
* læg en seddel med informationerne i vores postkasse i nr. 120, husk navn og parcel-nummer
Har du af én eller anden grund problemer med aflæsning af din vandmåler er du velkommen til at kontakte os, så hjælper vi gerne.
PS – på måleren er både sorte og røde tal, de røde tal er decimalerne så sæt et komma foran dem, f.eks: 1284,456
Hilsen, Per & Hanne, nr. 120
Skraldecontainere ved skuret.
- Den: december 28, 2018
- Af: Beth Wedel
- Kategori: Vores Birkevang
0
På søndag d. 30. december efter skraldecafe kl 12, kører vi alle udendørs containere ind i skuret for at undgå at der bliver sat ild på dem. Har du papir, pap, plastik og metal så kom forbi inden søndag kl 12 og put i.. Containerne bliver trillet ud på plads igen onsdag d. 2. januar 2019. Godt nytår fra Birkevangs frivillige skraldekorps, Elsebet, Maggie, Hans og Beth.
Juletræer…
- Den: december 24, 2018
- Af: Beth Wedel
- Kategori: Vores Birkevang
0
Juletræet med sin pynt…..og bagefter uden pynt. vi får hentet brugte juletræer d. 10. januar 2019. Du kan sætte dit træ UDEN fod på foran skraldeskuret på græsrabatten EFTER 1. januar (brandfare nytårsaften I ved nok)
Referat bestyrelsesmøde 3. december 2018
- Den: december 10, 2018
- Af: Søren B. Petersen
- Kategori: Vores Birkevang
0
Deleskrald, fortsat… interessetilkendegivelse.
- Den: december 05, 2018
- Af: Beth Wedel
- Kategori: Vores Birkevang
0
Deleskald, fortsat…
Vi beholder som bekendt vores nuværende deleskraldsgrupper. På spørgsmålet om vi kan oprette nye/udvide værende grupper har vi fået nedenstående svar fra kommunen:
“Der oprettes ikke nye puljesammenlægninger på villaer, idet der på villaer
som udgangspunkt ikke er et behov for fælles standplads. Hvis Birkevang som helhed
ønsker at ændre på den nuværende opsætning, foreslår vi at istandsætte et møde mellem…
bestyrelsen og Teknik- og Miljøforvaltningen om hvilke løsninger der kan lade sig gøre.”
Ikke det klareste svar i verden, så derfor prøver bestyrelsen her, rent undtagelsesvis på facebook, at foretage en interessetilkendegivelse fra Birkevængere, inden vi går videre med sagen .
Har du adgang til facebook så kan du vælge mellem 4 svarmuligheder:
- Jeg er med i en delegruppe og er tilfreds.
- Jeg er ikke med i delegruppe, men ønsker at komme det.
-
Jeg er i en delegruppe og vil gerne ud4. Jeg har min egen skraldespand og ønsker ikke at ændre på det.Har du ikke adgang til facebook, så send dit svar på en mail til bestyrelsen@birkevang.dkPå bestyrelsens vegneBeth
Juletræs tænding i Birkevang
- Den: november 30, 2018
- Af: Søren B. Petersen
- Kategori: Vores Birkevang
0
JULETRÆS TÆNDING I BIRKEVANG
Søndag den 2. december kl. 16.00 tænder vi juletræet ved fælleshuset.
Der vil være æbleskiver, gløgg og kakao.
Birkevangskoret kommer og synger for os, og sammen synger vi julen ind.
Kom glad🎄☃️🎅🤶
Der lukkes for vandet i Birkevang nord fredag kl. 9
- Den: november 28, 2018
- Af: louise_nr83
- Kategori: Vores Birkevang
0
Der lukkes for vandet i Birkevang nord fredag kl. 9
Fredag den 30. november kl. 9.00 lukkes der for vandet i Birkvangs nordlige ende, imens der skiftes vandrør og måler hos mig i nr. 83 (Den lokale stophane er desværre i stykker).
Det berører husnumrene 1-21 + 62, 64, 68, 72, 74, 75, 76, 77, 78, 80, 81,84, 86, 94 og 130.
Arbejdet forventes at tage ca. 1-2 timer. Jeg beklager ulejligheden.
Vh. Louise i nr. 83.
Havegrøntcontaineren tømmes på fredag d. 30. november.
- Den: november 27, 2018
- Af: Beth Wedel
- Kategori: Vores Birkevang
0
Havegrøntcontaineren tømmes på fredag d. 30. november. Og så er næste tømning d. 1. marts 2019! Så har du noget du skal ha med, så er det af sti afsted. Om en lille måneds tid bestiller vi en afhentning af juletræer, så de skal ikke i containeren, mere om det senere…..
Bestyrelsens brev til kommunen ang. deleskrald.
- Den: november 19, 2018
- Af: Beth Wedel
- Kategori: Vores Birkevang
0
Deleskraldsordning i Birkevang. 15.11.18
Til Københavns Kommune
Teknik- og miljøforvaltningen.
Byens Drift , Affald og Genbrug.
Islands Brygge 37
2300 København S
Beboere i Hf. Birkevang modtog 13.11.18 en meddelelse fra Københavns Kommune om inddragelse af vores deleskraldsordning.
Vi har i de seneste to år flere gange forsøgt at få en forklaring på hvorfor man ikke længere kan tilmelde sig deleordning af husholdningscontainer med en eller flere naboer. En ordning som har fungeret til alles store tilfredshed. Det er ikke lykkedes at få et svar.
Nu bliver ordningen ophævet pr 11.12.18 og alle 140 husstande skal have hver sin container.
Den beslutning står vi fuldstændig uforstående overfor. I en tid hvor alle tendenser peger i retning af at dele og spare på ressourcer giver det ingen mening at vi i stedet for de 92 containere vi har nu, skal have 140 .
Vi har en skraldestation på vores fællesområde hvor Birkevængere flittigt opsorterer batterier, papir, pap, metal, elektronik, hård og blød plast, glas, hvidevarer, møbler med mere. Ydermere har vi biobeholdere rundt omkring i haveforeningen til køkkenaffald, og I nævner selv at over 70 procent af københavnerne sortere bioaffaldet fra den almindelige husholdning. Der er med andre ord ikke meget affald tilbage til husholdningscontaineren og det er langt de færreste der kan fylde den op hver uge. Ved deleordningen skal renovationsarbejderne nu kun tømme 92 gange hver onsdag, efter 11.12.18 skal de tømme yderligere 48 spande. Dem har vi ikke brug for og det giver simpelthen ingen mening.
Ydermere undrer vi os over hvad der blev af inddragelse af borgerne i beslutningsprocessen. Det var i øvrigt kommunen der i tidernes morgen opfordrede Birkevængere til at indgå i deleordning og mange steder er der bygget særlig standplads til delecontainere.
Vi håber med denne henvendelse at blive hørt og få en forklaring og vi opfordrer til at vi i fællesskab finder en løsning som ligger i tråd med moderne miljøsyn, ressourcebesparelser og delefællesskab.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen i Hf. Birkevang
På bestyrelsens vegne, Beth Wedel, Hf. Birkevang 2, 2700 Brønshøj
Deleskraldeordning i Birkevang november 2018
- Den: november 18, 2018
- Af: dorte halling
- Kategori: Vores Birkevang
0
Brønshøj d. 18. november 2018
Deleskraldeordning i Hf. Birkevang
Kære alle skraldedelere og andre birkevængere
Den 13. november lå der post i indbakken fra Københavns Kommune, Byens drift, Affald og Genbrug vedrørende vores deleskraldeordning. Det blev os meddelt at ordningen uden videre, vil blive nedlagt pr. 11. december-18. En ordning som vel og mærke fungerer helt efter hensigten og som kommunen i sin tid selv har opfordret os til at deltage i.
For de fleste birkevængere kom det som en overraskelse af de mere bizarre: altså, midt i en dele- økonomisk-, miljøansvarlig- ressourcesparetid hvem i alverden finder på noget sådan og hvorfor? Andre birkevængere har allerede erfaret, at det de sidste knap to år har været umuligt at tilmelde sig ordningen. De har i den forbindelse rettet henvendelse til både kommunen og bestyrelsen. Måske de er knap så overraskede.
Trods flere ihærdige forsøg på at få en forklaring på hvorfor vi ikke længere kunne tilmelde os ordningen, har det ikke været muligt. Dvs. lidt forklaring har vi fået. Den 1. gik på, at der blev arbejdet på en løsning med fællesindsamling i lighed med den vi kender fra vores affaldssortering (skraldestation) og det lød umiddelbart meget tilforladeligt. Den 2. lød, at ordningen var sat på ”stand by” (se det er jo en fin forklaring!!) og 3. forklaring, at ordningen var lukket for tilgang (bravo Sherlock).
Vi har, trods flere anmodninger, aldrig fået et skriftligt svar fra kommunen og det forstår man jo godt med tanke på ovenstående. Måske skal vi finde begrundelsen i de omkring 100.000 der hvert år kommer ekstra i kommunekassen fra Birkevang, når vi skal gå fra 92 skraldecontainere til 140. Det er næsten ikke til at tro.
Hvad skal gøres: Bestyrelsen har skrevet til Teknik- og Miljøforvaltningen, Byens Drift, borgmester Nina Hedeager Olsen og klaget, dels over beslutningen dels over den manglende borgerinddragelse.
Derudover har bestyrelsen rettet henvendelse til Lokaludvalget/Byudviklingsudvalg for hjælp.
Da dele-aftalen er en aftale indgået mellem den enkelte birkevænger(ikke bestyrelsen) og kommunen er det vigtigt at det ikke alene er bestyrelsen der reagerer.
Du kan skrive til Byens Drift, Teknik-og Miljøforvaltningen her: www.kk.dk/institution/teknik-og-miljøforvaltningen Du behøver ikke at bruge din nem id, du kan skrive via den lille konvolut på siden. Her kan du protestere, bede om forklaring, klage over manglende borgerinddragelse, bede om en klagevejledning eller andet. Jeg adresserede brevet til Byens Drift, Affald og Genbrug
Er der derudover nogen der kan/vil finde ud af hvor mange deleskraldere der er i Københavns Kommune. Der er flere haveforeninger med ordningen. Jeg (Dorte) har skrevet Byens Drift efter oplysningerne men tvivler på at få dem. Læserbrev i den lokale og andre dagblade er en god ide og hvad med nettet, er der fora hvor vi med fordel kan sprede vores budskab?
Del dine/jeres ideer og tiltag her på siden og lad os se om vi kan få den beslutning omgjort.
Det var alt for nu.
På bestyrelsens vegne, Dorte
Nyeste kommentarer