Referat bestyrelsesmøde den 15. juni 2020
- Den: juni 19, 2020
- Af: Søren B. Petersen
- Kategori: Vores Birkevang
0
Referat fra bestyrelsesmøde 15. juni 2020
Fiberboks udskiftning: opdateret tidsplaner
- Den: juni 14, 2020
- Af: David_nr96
- Kategori: Vores Birkevang
0
VIGTIGT VEDR TIDSPLAN FOR FIBERBOKS UDSKIFTNING: Alle tidsplan-lister viser den rækkefølge som de forsøger at følge. Men… montør-folkene laver serieproduktion, hvor 1 mand gør “dit” i en parcel, imens en anden mand er i gang med “dat” i et andet parcel. Derfor kan der være flere parceller i gang samtidigt. De forsøger at tag dem i numerisk rækkefølge, men set fra din synsvinkel, er det svært at tidsbestemme. Mit eneste god råd: Hvis du vil f eks have besøg af montør om eftermiddagen og ikke om formiddagen fordi du (f eks) skal til læge om formiddagen, så find montøren ifølge listen og find en god løsning sammen!
Deadline for ændringer er overskredet. Hvis du har en vigtig grund, kan der måske dispenseres. I så fald kontakt fibernetudvalget ASAP: fibernet snabel-a birkevang.dk eller send sms: 40209790 .
Tidsplaner med noter opdateres løbende og vises her. Følgende er status pr 14.06.20 (se bort fra underlig koder som f. eks. “k”):
Mvh, Fibernetudvalget
Datoer for installation af nye fibernetbokse i birkevang
- Den: juni 06, 2020
- Af: David_nr96
- Kategori: Vores Birkevang
0
Kære Birkevænger,
Fibernetudvalget og Makenet har vurderet, at det er et godt tidspunkt at få udskiftet fiberboksene på grund af at samfundet åbner op i en grad, at det er forsvarligt.
Fibernetudvalget har nu modtaget datoerne for installationen af de bestilte fibernetbokse fra Makenet.
Opsætning af de nye fibernetbokse vil foregå fra d. 15-23 juni 07:00-15:00 (dvs. i denne måned)
Vi har idag, sendt en mail til de parcelejere som har bestilt udskiftning. Mail’en er vedhæftet tidsplanen for installationen og den kan OGSÅ hentes HER!. Vi kan desværre ikke sige præcis hvornår på dagen teknikeren er hos hver parcel, men planen bliver fulgt i parcelnummer rækkefølge, med ca. 10 parceller om dagen. Så hvis du ligger til sidst i en kolonne på en dag, så vil teknikeren være hos dig om eftermiddagen.
1) Hvad skal jeg gøre på dagen?
Svar: Sørg for at være hjemme. Hvis du absolut ikke kan være hjemme, eller ikke kan finde en der kan åbne for dig, så svar afsender på den mail som du har modtaget fra os (en gmail), men som udgangspunkt kan vi ikke flytte datoerne for installationen.
Du skal også sørge for at have ryddet sådan at teknikeren kan komme til den gamle boks.
2) Kan jeg ikke bare få boksen og selv sætte den op?
Svar: Nej. Da det er en ret teknisk krævende installation hvor der skal måles og evt. splidses fiber, er det ikke noget man selv kan gøre. Der er en del mere arbejde i det, end bare at sætte en kasse op og tilslutte et par stik.
3) Får jeg så lynhurtigt Wi-Fi der dækker hele grunden?
Svar: Nej. Der er ikke Wi-Fi i fibernetboksen. Wi-Fi skal man selv sørge for. Fibernetboksen leverer internet ”motorvejen”, vi skal selv sørge for afkørslerne. Men havde du en Wi-Fi router/access point før, så vil den nye fibernet boks også virke med den.
Grunden til dette er at Wi-Fi standarderne udvikler sig meget hurtigere end fibernetstandarderne, og vi vil ikke skifte fibernet boks hvert 5 år. Derudover er boksene ofte placeret i et hjørne af huset eller et andet sted med dårligt signal. Derfor er det bedre at Wi-Fi håndteres af en separat router/access point.
4) Når den nye boks er installeret, har jeg så lynhurtigt internet der aldrig nogensinde går ned?
Svar: Ja og nej. Du har fortsat en meget hurtig forbindelse (ca. 800/800 +- på kabel). Vi kan ikke garantere at der ikke er nedbrud i form af hackerangreb eller andre driftsforstyrrelser hos Parknet. Men har du haft en meget ustabil forbindelse hidtil så skulle det gerne blive mere stabilt med den nye boks, derudover er den fremtidssikret til de næste mange år.
NB! Hold gerne løbende øje med din mail, birkevangs website samt evt. facebook gruppen, hvis du er på facebook.
Her er et grafisk oversigt:
Med venlig hilsen,
Fibernetudvalget i Birkevang
-David, John, Steffen og Malte
Referat bestyrelsesmøde den 4. maj 2020
- Den: maj 11, 2020
- Af: Søren B. Petersen
- Kategori: Vores Birkevang
0
Fiberboks projektet: Tre parceller har ikke betalt
- Den: april 21, 2020
- Af: David_nr96
- Kategori: Vores Birkevang
0
Emil og jeg, har nu gennemgået modtaget betalinger fra de parcel-ejere som har skrevet under på tilmeldingsformular og som jeg har modtaget. Alle har betalt UNDTAGEN 3 parceller: 45, 148 & 162. Vi kan ikke komme videre, før der er kommet en afklaring på disse tre. Vi har sendt en email til de tre og har givet en frist til nu på torsdag d 23. april, kl. 12:00. Hvis vi intet hører fra de tre parcelejere, bliver deres tilmelding annulleret.
Når dette er afklaret, sender jeg købsbevis til dem der har betalt og skrevet under tilmeldingsformularen. Købsbeviset indholder også serienr på den boks man har købt og som pt står på Parknets lager (beskyttet af alarmsystemer og video-overvågning). Når Makenet og Birkevangs Fibernetudvalg vurdere at det er virus-sikker, går Makenet igang med det fysiske arbejde.
Imens vi venter på dette skelsættende dag, så vil Makenet og Fibernetudvalget planlægger “ruten” og kontakte hver parcel om tidsplan og adgang.
Bemærk: Jeg har kun modtaget 1 bestilling vedr. Makenets ekstra-arbejde (nr 185). Jeg går ud fra at andre har taget direkte kontakt med Makenet.
Mvh, Fibernetudvalget og Hr. Kassere Emil Sonne
Husk! Fiberboks betalings deadline i morgen onsdag 15.04.2020, kl 24:00
- Den: april 14, 2020
- Af: David_nr96
- Kategori: Vores Birkevang
0
Hvis du har bestilt den nye fiberboks, er bestillingen kun gyldigt, hvis du har betalt 1.593,75 DKK til Birkevangs bankkonto:
Regnr. 8411 kontonr.: 4082138
Efter deadline, gennemgår Emil og jeg alle tilmeldinger og indbetalinger. Hvis der mangler betaling for en tilmelding, kontakter vi vedkommende.
Nogle dage efter gennemgangen, udsender jeg købsbevis.
Mvh, David / Fibernetudvalget
Ønsker du flere vægstik for net og TV i din parcel? Flyt fiberboksen?
- Den: marts 31, 2020
- Af: David_nr96
- Kategori: Vores Birkevang
0
Når montørfolkene fra Makenet, skal udskifte fiberboksen, er der også muligt, at Makenet udfører mindre ekstra opgaver vedr. udvidelse af din kabling inden for parcellen: fremførsel af f. eks. netværkskabling/vægdåser og tv-coax kabling/vægdåser i flere rum. Måske ønsker du at flytte fiberboksens placering?
Den indbygget switch i fiberboksen har plads til 4 netværkstilslutninger og der er plads til 3 stk. TV tilsluttet coax-antennefordeleren. Vedhæftet her, er bestillingsformular til Makenet. Udfyldte og underskrevet formularer afleveres i David’s brevsprække i nr. 96.
Disse ekstra opgaver er UD OVER FIBERBOKS OPGAVEN og betales særskilt direkte til Makenet. Der er ikke nogen deadlines for disse bestillinger… men jo hurtigere du bestiller, jo nemmere er det for alle parter. Ekstra opgaver har den konsekvens, at dem der ønsker udført ekstra opgaver, vil samtidigt få udskiftet boks og disse parceller vil være de sidste der får udskiftet fiberboks/udført ekstra opgaver.
KLIK HER: Makenet-ekstra-for-Birkevang for at hente Makenet’s bestillingsformular for ekstra opgaver ud over fiberboksen.
Mvh, David og Fibernetudvalget
Sidste chance for bestilling af fiberboks!!!
- Den: marts 30, 2020
- Af: David_nr96
- Kategori: Vores Birkevang
0
Vedrørende: Tilbud fra Fibernetudvalget om udskiftning af fiberbox
Sidste frist for bestilling af udskiftning af dit gammel slidt og snart døende fiberboks til en ny og bedre boks til nedsat pris… er…
… er nu på onsdag d. 01. april, kl. 24:00.
Normal pris ca. 2.000 kr inkl. moms inkl. montering.
Tilbudspris ca. 1.600 kr inkl. moms inkl. montering.
Hvis du ikke har modtaget bestillingsformular med mere info, så hent den via følgende link. Download, print, udfylde/skrive under, smid den ind i min brevsprække i nr.96 (KLIP IKKE A4 arket):
HENT bestillingsformular for ny fiberboks udskiftning
64 Birkevængere har allerede bestilt!
Mvh,
Birkevangs Fibernetudvalg
Afhentning af affald i Birkevang i disse tider
- Den: marts 15, 2020
- Af: Beth Wedel
- Kategori: Vores Birkevang
0
Afhentning af affald i Birkevang i disse tider
Nem Affaldsservice skriver følgende på deres hjemmeside:
Der hentes stadig affald i Københavns Kommune 12/3-20.
Der hentes affald som sædvanligt. Skraldemændene kommer måske ikke på samme tidspunkt af dagen som du er vant til, da de også skal tilpasse arbejdsdagen efter børnepasning mv.
Vi har udvidet tidsperioden for hvornår skraldemanden må tømme affald, for at kunne fortsætte med at indsamle affald i kommunen, så det nu kan ske mellem kl. 05.00 og 20.00.
Vi beklager de gener det evt. medfører.
Der kan også være længere svartider på henvendelser til Affald og Genbrug. Vores kundekonsulenter vil løse de sager de kan hjemmefra, men der vil som udgangspunkt ikke være tilsyn ude i byen.
Nærgenbrugsstationerne er lukkede. De store genbrugsstationer holder åbent med nødberedskab.
Dette gælder pt. frem til 30/3-20.
Aflysning af generalforsamling 22/3 2020
- Den: marts 13, 2020
- Af: dorte halling
- Kategori: Vores Birkevang
0
Angående Hf. Birkevangs generalforsamling 2020
Bestyrelsen har pga. Corona virus besluttet at aflyse den planlagte generalforsamling den 22. marts 2020.
Der bliver indkaldt til ny generalforsamling, så snart dette er muligt.
Ny generalforsamling vil blive indkaldt efter de gængse regler i vore vedtægter, altså med seks ugers varsel og der kan indleveres nye forslag. Ønsker man at opretholde forslag fra nuværende dagsorden, skal de genfremsendes.
Der kan altså ikke foretages nyvalg til bestyrelsen.
Det betyder at:
a) Søren nr. 183 suppleant, overtager Mettes nr. 119 et -årige post i bestyrelsen. Mette fraflytter.
b) Veronika nr. 103, suppleant, overtager Lones plads i bestyrelsen. Lone nr. 167 ønsker ikke at genopstille.
c) Michael nr. 122 bliver siddende i bestyrelsen.
Derudover har Stephen nr. 176 efterlyst folk til en arbejdsgruppe, der vil arbejde med forslag til opsætning af solcelleanlæg. Hvornår og om de kan mødes vides ikke, men der kan jo arbejdes via nettet. Stephen kan efterfølgende, på en ny generalforsamling, undersøge tilslutningen til forslaget/arbejdsgruppen.
Nød-generalforsamling til vedtagelse af regnskab og budget har bestyrelsen kort overvejet, men mener, at der kunne opstå et demokratisk problem (for få der bestemmer over for meget og udelukkelse af særligt udsatte grupper) og da der ikke er tvingende nødvendige forslag at tage stilling til, bliver dette ikke aktuelt.
Generalforsamlingens godkendelse af regnskab og budget skal normalt bruges ved optagelse af lån. Det bliver frem til førstkommende generalforsamling, udelukkende bestyrelsen og revisorerne, der godkender regnskabet med påtegnelse. Bestyrelsen påtegner budgettet med godkendelse, hvis det bliver aktuelt.
Det er ikke forventeligt at der opstår nogen problemer desangående, situationen taget i betragtning, ligesom det er uproblematisk, at vi ifølge vedtægterne skal afholde generalforsamling i første kvartal.
Bestyrelsen vil gerne handle korrekt og være på sikker grund før vi udtaler os, så vi ikke bidrager til forvirring. Dette tager ofte lidt længere tid og derfor får I først besked nu.
Vores advokat Ole Fischer har ydet råd og vejledning vedrørende ovenstående, så bestyrelsen er helt sikker på at handle efter reglerne.
Har du/I spørgsmål så skriv til bestyrelsen på bestyrelsen@birkevang.dk
På vegne af bestyrelsen, Dorte
PS. Husk at du ikke kan aflevere tilsagn om udskiftning af fiberbokse på generalforsamlingen, det skal i Davids/96 brevsprække.
Nyeste kommentarer